کد خبر: 1218051
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: اثر موسیقایی استاد لوریس چکناواریان در نکوداشت پروفسور مریم میرزاخانی ریاضیدان فقید در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد رونمایی شد. 
به گزارش «جوان»، آیین رونمایی از اثر موسیقایی استاد لوریس چکناواریان در نکوداشت پروفسور مریم میرزاخانی با عنوان «دلنوازی نت‌ها بر مقام اعداد» روز گذشته با حضور خانواده این ریاضیدان فقید، استاد چکناواریان، جمعی از هنرمندان، اساتید و مسئولان فرهنگی و هنری در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد برگزار شد. 
لوریس چکناواریان با اشاره به چگونگی ساخت اثری برای زنده یاد مریم میرزاخانی گفت: من نیز مانند همه مردم ایران و جهان که به موضوع‌های مربوط به علم و دانش علاقه‌مند هستند و آن‌ها را پیگیری می‌کنند، برای از دست دادن چنین شخصیت مهمی در حوزه ریاضیات خیلی تحت‌تأثیر قرار گرفتم و سال‌ها از این موضوع می‌گذشت. این موسیقیدان افزود: چند ماه گذشته وقتی نشسته بودم تا اخبار گوش کنم، ناخودآگاه تلفن همراه را که روشن کردم، عکس مرحوم میرزاخانی جلویم آمد و متوجه نشدم چه اتفاقی برایم افتاد، گویا یک ارتباط مستقیمی میان من و او ایجاد شد، تاکنون هم برایم ناشناخته است. بلافاصله پشت میز رفتم و اثری را با محتوای غم، درد و اعتراض نوشتم. من خودم هم از ساخت این اثر موسیقایی تعجب کردم. می‌خواستم اثری رمانتیک با حس غم و اشک بنویسم، اما میرزاخانی ریاضیدان بود. موسیقی هم باید برگرفته از شخصیت علمی او باشد. چکناواریان افزود: نمی‌توانم ملودی که عاشقانه، غم‌انگیز و سانتیمانتال باشد، بسازم، باید براساس شخصیت علمی میرزاخانی باشد و با این ویژگی، اثر را ساختم و برای اینکه نشان بدهم این فرد ایرانی است، از ملودی دستگاه چهارگاه بهره بردم تا هر کس با شنیدن اثر احساس کند که این شخصیت ریاضیدان ایرانی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار